gelukkigmama

Loading

Kenmerken die het beste logo-ontwerp maken

Kenmerken die het beste logo-ontwerp maken

Als bedrijfseigenaar is het begrijpelijk dat u elk klein detail van uw bedrijf aan consumenten wilt uitleggen. Gelukkig hoef je geen essay van duizend woorden te schrijven, want een goed ontworpen logo doet precies dat!

Wanneer u uw logo Laten ontwerpen, brengt u een boodschap over naar klanten. Het vertelt waar uw bedrijf over gaat en waar uw merk voor staat. De juiste vorm, kleuren, lettertype en alle andere elementen komen samen om een ​​samenhangend logo te vormen dat uw bedrijf in zijn beste vorm vertegenwoordigt.

Om uw logo te laten maken (logo laten maken), moet u echter contact opnemen met een professioneel ontwerpbureau. Dit komt omdat de kenmerken op één lijn moeten liggen, zodat ze allemaal samenkomen om een ​​impactvol logo te creëren.

Leren over de 5 kenmerken

Klanten moeten één blik werpen op het logo en meteen verliefd worden op uw merk! Dit is de hoeveelheid kracht die een goed ontworpen logo bevat. Als u uw logo op de juiste manier laat ontwerpen, kan het uw bedrijf in een mum van tijd naar het toppunt van succes brengen.

Het spreekt voor zich dat u contact moet opnemen met een professionele logo-ontwerper om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Een expert weet elk kenmerk naadloos met een ander kenmerk te combineren en uiteindelijk een logo te creëren dat opvalt in de massa.

  1. De juiste vorm

Visuele communicatie is het belangrijkste onderdeel van effectief grafisch ontwerp. Het perfecte logo heeft de juiste soort visuals die consumenten aanspreken en emoties bij hen oproepen.

Elke vorm heeft echter verschillende betekenissen en duidt op verschillende gevoelens bij individuen. De toon en aard van uw merk bepalen de vorm van het logo, rekening houdend met wat u aan klanten wilt overbrengen.

Ovalen en cirkels: ongedwongen, vriendelijk, uitnodigend

Bochtige lijnen: ontspannend, speels, intrigerend

Driehoeken: autoriteit, leiderschap, dominantie

Rechthoeken en vierkanten: veiligheid, efficiëntie, betrouwbaarheid

Spikes en scherpe hoeken: gespannen, agressie, ongebruikelijk

Horizontale lijnen: rust, stabiliteit, betrouwbaarheid

Verticale lijnen: succes, voorspoed, bevel

Wel heeft u de mogelijkheid om zelf een uniek en abstract ontwerp te bedenken om uw logo laten maken. Zorg ervoor dat alle andere aspecten er goed bij passen.

  • De juiste zakelijke signalen

Logo’s moeten klanten binnen een seconde kunnen vertellen waar uw merk over gaat, zonder dat er een productbeschrijving of persbericht nodig is. Het ontwerpkenmerk kan subtiel zijn of recht op je gezicht; de keuze is aan jou.

Van het gebruik van een bekend lettertype tot het gebruik van afbeeldingen er is veel dat u kunt doen om de juiste zakelijke kenmerken in het logo te krijgen. Schakel de hulp in van professionals als u helemaal abstract wilt gaan en zelfs een slogan aan uw logo wilt toevoegen.

  • De juiste kleuren

Verschillende kleuren hebben verschillende connotaties. Hoewel de betekenissen als redelijk universeel worden beschouwd, kun je ze zelf mixen en matchen om een ​​heel andere sfeer aan je logo te geven. Het kiezen van de juiste kleur kan uw merk letterlijk maken of breken.

Geweldige branding komt voort uit consistentie in het kleurenschema. Zorg ervoor dat de kleur van uw logo overeenkomt met de website van uw bedrijf, de inrichting van de winkel en zelfs met de uniformen van uw werknemers. De kleurentheorie gaat veel verder dan alleen het creëren van contrasterende tinten, dus vraag hulp van professionals om de juiste tint voor uw logo te vinden.

Rood: kleur van bloed en staat voor kracht, alertheid, urgentie

Bruin: Kleur van hout en staat voor rustiek, natuurlijk

Geel: kleur van de zon en staat voor warmte, briesje, levendigheid

Groen: kleur van de natuur en staat voor duurzaamheid, energie-efficiëntie

Blauw: kleur van de oceaan en staat voor rust, kalmte, professionaliteit

  • Het juiste lettertype

Typografie beïnvloedt de look en feel van het logo. De manier waarop de tekst eruitziet, geeft mensen een bepaalde perceptie over uw merk. De tekstgrootte en het lettertype zijn allemaal opgenomen in de juiste typografie. Van het onderstrepen van het woord tot het uitbreiden van alfabetten, er komt veel kijken bij het selecteren van het lettertype.

Hoewel het natuurlijk gemakkelijker is om op je gevoel af te gaan bij het kiezen van het lettertype, is het raadzaam om je door een professional te logo laten ontwerpen. Zijn ervaring en vaardigheid zullen een indrukwekkend logo creëren met het juiste lettertype.

Schreefschriften zijn bijvoorbeeld geschikt voor formele merken, maar schreefloze letters passen goed bij meer zorgeloze en casual merken. Als u een woord of alfabet groter maakt dan andere, betekent dit dat u er meer nadruk op legt. Handgeschreven lettertypen lijken vriendelijker, maar geven niet bepaald een professionele uitstraling.

  • De juiste trends

Merken moeten relevant en eigentijds zijn, en dit kun je overbrengen als je de nieuwste trends in je logo verwerkt. Maar trends hebben de neiging om elk jaar te veranderen, dus je moet er slim mee omgaan en ervoor zorgen dat je logo bovenaan blijft.

Geometrische logo’s hebben bijvoorbeeld de trend vriendelijker te zijn en warme kleuren op te nemen. Aan de andere kant zorgen vormgebaseerde composities voor een persoonlijk en modern ontwerp. Minimalisme, een nogal dominante trend, kan met verschillende vormen omarmd en verder geabstraheerd worden.

Laatste gedachte

Er is niets belangrijker dan uw logo gedenkwaardig maken. Logo laten ontwerpen door een professionele ontwerper, zodat het resultaat schitterend is en uw bedrijf in een mum van tijd succesvol wordt.

Bepaal eerst uw bedrijfsmotto en ga vervolgens verder met het maken van een logo. De juiste aspecten en kenmerken moeten in samenhang met elkaar aansluiten, zodat u uw op de beste manier kunt logo laten maken. Als u professionals vertrouwt, betekent dit dat hun inspanningen het verhaal van uw merk zullen versterken.